torsdag 30. desember 2010

En svært sen julehilsen...

Desember går da så alt for fort!
Jeg er så gla' i desember, men rekker aldri å nyte den til fulle... Har alltid så mange planer, og får for en gangs skyld satt de fleste ut i live, men da er det ikke rart det blir travelt! Gla' i å bake som jeg er, overdriver jeg som regel en smule...(ble 16 slag til jul..) og i tillegg er kreativiteten på topp julemåneden. Er jo stas med noen hjemmelagde gaver:-)


Julepynta "Stratoskjeks bokser", i følge meg er de ypperlige til å skjule lett gjennkjennelige julegaver, som deodoranter og penger, og gjøre det en smule mer spennende... Om det virka er en helt annen sak, det var to tenåringsgutter som fikk disse.


Disse kremmerhusene av Tildastoff, fikk ei venninne i førjulsgave...


...mens to av disse ble julegave til ei anna venninne, og så ble det en igjen til meg:-)


Svigermor fikk sjal/skjerf heklet i "Fairytale".


Og forresten, så ble plommelikøren vi satte i slutten av september, veldig god! Så god, og så enkelt at oppskrift følger... Fine gaver når de kom på disse søte flaskene fra Kremmerhuset!

Plommelikør:
Skjær et lite snitt i plommene og fyll et eller flere norgesglass(eller lignende) til randen med plommer. Fyll deretter på sukker til glasset er fullt. Deretter helles sprit over plommene og sukkeret, så mye man får plass til rett og slett. Jeg lagde likør av både vanlig vodka og bacardi, og synes nok likøren av bacardi ble hakket bedre enn den andre.
Glasset skal nå stå og godgjøre seg en seks ukers tid, husk å snu glasset hyppig i begynnelsen slik at sukkeret løser seg opp. Enkelt og greit, ikke sant?

Forresten, fortsatt god jul et par tre timer til...;-)





1 kommentar:

  1. Så mye fint du har laget, Heidi! og plommelikøren ble knallgod ;)

    SvarSlett